Типові питання роботи програми СПЕД

Шановні користувачі програми СПЕД! У цьому розділі ми спробували зібрати усі типові питання роботи програми СПЕД. Щоб отримати розгорнуту відповідь на питання — натисніть на нього. 

 Як підключитися до СПЕД?

Скористатися нашим зручним сервісом http://www.sign.pat.ua/ та виконати покрокову інструкцію з активації та встановлення, що вказана на сервісі.

Увага!Підключення до СПЕД триває від 3 до 7 робочих днів при наявності у підприємства ключів та сплати за програму— залежно від завантаження працівників апарату НКЦПФР. Тому, якщо у Вас виникла особлива інформація необхідно врахувати цей фактор.

 

 

 

 

Як зайти в СПЕД?
  1. Запустити клієнтське застосування.
  2. Направити на флешку підпис керівника.
    • в СПЕД можливо зайти лише під підписом керівника. Тобто на флешці, або диску повинен знаходитися файл Key-6.dat саме з підписом керівника.
    • Файл повинен називатся лише Key-6.dat (ні Key-6 (2).dat, Директор.dat, Key-6_Директор.dat, Іванов Іван Іванович.dat тощо).
    • на флешці файл Key-6.dat повинен знаходитися лише у корні (ні у папці з ключами, а саме в корні). Найпростіший спосіб направити файл у корінь флешки — Нажати на нього правою кнопкою миші та у меню обрати — відправити (отправить) — обрати назву Вашої флешки.
    • Переконайтесь, що направляєте вірний (новий) підпис, що це не печатка.
  3. Ввести пін-код, який був отриманий під час отримання ключів в центрі. Його знає керівник, або особа, яка отримувала ключі за довіреністю. Зазвичай він записаний на папірці, що лежить у конверті з диском.

    У разі, якщо Ви втратили пароль або забули його — відновлення паролю не можливо. Необхідно лише отримувати нові ключі.

 

 

Помилка з’єднання з сервером
  1. Запустити програму «Налаштування для роботи з FTP-сервером» в меню «Пуск»-«Всі програми»-«СПЕД»-«Серверне застосування». В полі «Адреса сервера FTP» вказати нову адресу «sped.nssmc.gov.ua«. В полі «Перевірка FTP» вказати «300» або більше значення. Нажати «Прийняти».
  2. Запустити Налаштування для роботи з FPT сервером. — Стан сервісу повинен бути — Працює. Якщо ні — нажати запустити.
  3. Якщо статус Працює — нажати зупинити і через 30 секунд — запустити.
  4. Перевірити зв’язок з сервером.
  5. Нажати Прийняти. Вам буде запропоновано перезавантажити служби. Погодитися.

Окрім того, можна перезапустити служби самостійно для цього необхідно перезавантажити або запустити наступні служби SLEW Server та SLEWTransportFtp. Робиться це у розділі Пуск\Панель керування\Адміністрування\Служби.

 

 

 

 

Не приходить протокол контролю звіту (статутс з Відправлено не змінюється на Отримано)

Нагадуємо Вам, що для того, щоб отримувати протокол контролю звіту (квитанцію о прийнятті звіту з боку НКЦПФР) необхідно оновити сертифікати НКЦПФР у програмі.

У зв’язку з заміною сертифікату Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, необхідно замінити його в клієнтському застосуванні СПЕД.

Для цього потрібно виконати наступне:

  1. Завантажити архів з сертифікатом за цим посиланням. Розпакувати його у папку C:\Program files\АВТОР\СПЕД\Серверне застосування\ (або інший шлях, залежно де встановлено програму), а також C:\CrtStore с заміною (якщо запропонує замінити існуючий файл).
  2. Запустити клієнтське застосування СПЕД, використовуючи ЕЦП керівника (будь-якої організації, якщо їх декілька) та перейти до вікна «Організації».
  3. Відкрити організацію «НКЦПФР» для редагування.
  4. Завантажити сертифікат з архиву, як сертифікат організації. В повідомленні «У данної організації вже існує сертифікат. Завантажити новий файл зверху?» нажати «ОК». В повідомленні «Заповнити поля для вводу даними з сертифіката» нажати «Cancel». У разі виникнення наступної помилки: “Помилка під час завантаження сертифікату: Помилка при спробі побудувати ланцюг сертифікатів для сертифіката користувача.” Необхідно закрити програму СПЕД. Розархівувати файл Data.rar (доступний за цим посиланням) с заміною папки в C:\Program files\АВТОР\СПЕД\Серверне застосування\ (або інший шлях, залежно де встановлено програму).
  5. Якщо в повідомленні «Заповнити поля для вводу даними з сертифіката» Ви нажали «ОК», потрібно зазначити в назві «НКЦПФР», а в ідентифікаторі «37956207».
  6. Додавати співробітника (другий підпис) для організації «НКЦПФР» не потрібно!
  7. Нажати на формі організації «Прийняти».

У разі, якщо у вашій програмі додано більше ніж одно підприємство і будь-яке з них не здійснило сплату програми на наступний рік (з будь-якої причини — було реорганізовано, ліквідовано, загубилося тощо) — таке підприємство буде блокувати відправу усіх видів інформації для інших підприємств, що додані до СПЕД і були сплачені та перепідклчені на наступний рік! Тому, рекомендуємо Вам видалити такі підприємства зі свого СПЕД (перед видаленням зберегти усі протоколи контролю звітів цих підприємств).

У разі, якщо СПЕД з Вашим підприємством встановлено на більш ніж одному комп’ютері необхідно видалити його з інших комп’ютерів та залишити лише на одному, оскільки СПЕД з Вашим підприємство може бути встановлено лише на одному комп’ютері (протокол контролю звіту не може визначити на який з комп’ютерів приходити та губиться у каналі зв’язку).

Після цього необхідно заново відправити звіт та чекати на зміну статусу з відправлено на отримано. Очікування може тривати від пів години до 5-6 годин (залежно від навантаження на сервер Комісії).

Якщо усі перелічені дії не допомогли — необхідно нажати правою кнопкою миші на статус Відправлено. З меню обрати пункт — зберегти підпис документа. Скопіювати ім’я файлу – довгий букво-циферний код. Вставити його у ворд, блокнота, або відпразу у лист.

Також нажати правою кнопкою миші на статус Відправлено. Обрати пункт — Історія транспортних статусів документа. Записати Дату та час, коли був відправлений звіт.

Надіслати на електронну пошту sign@pat.ua Назву підприємства, код ЄДРПОУ, назву документу, довгий букво-циферний код, дата та час, коли був відправлений звіт. Ми спробуємо направити запит до НКЦПФР на отримання протоколу і у разі надіслання його нам з боку НКЦПФР направимо Вам.

 

 

 

 

При заміні сертифіката помилка при спробі побудувати ланцюг сертифікатів

У разі виникнення наступної помилки: “Помилка під час завантажженя сертифіката: Помилка при спробі побудувати ланцюг сертифікатів для сертифіката користувача.”

Необхідно закрити програму СПЕД. Разархівувати файл Data.rar (доступний за цим посиланням) с заміною папки в C:\Program files\АВТОР\СПЕД\Серверне застосування\ (або інший шлях, залежно де встановлено програму).

 

 

 

 

Заміна ключів

У разі, якщо товариство отримало нові ключі у зв’язку із:

  • закінченням строку дії попередніх ключів;
  • зміною керівника;
  • зміною типа/назви товариства; необхідно терміново повідомити Компанію “Емісія” на електронну пошту sign@pat.ua. Тема листа “Зміна ключів”, повідомленні зазначити код за ЄДРПОУ Товариства, назву Товариства та останній день для розкриття інформації, якщо на момент повідомлення є необхідність розкрити інформацію.

Отримання нових ключів ЕЦП передбачає заміну цих ключів у НКЦПФР. Ми направимо заявку на відповідну заміну сертифікатів в НКЦПФР. Після заміни сертифікатів Вам буде надісланий лист про заміну та можливість здійснення відправлення особливої інформації до НКЦПФР.

При заміні сертифікатів, користувач та пароль доступу до FTP-серверу не змінюється! Для відправлення інформації Товариство повинно бути підключеним до СПЕД (повинен бути сплаченим річний рахунок на 500 грн.).

 

 

 

 

Інструкція по заміні сертифікатів:
  1. Зайти на сайт центру, де Вами було отримано нові ключі.
  2. Знайти сертифікати Вашого Товариства за кодом ЄДРПОУ.
  3. Завантажити нові сертифікати електронного цифрового підпису особи, яка підписуватиме інформацію в СПЕД, та печатки емітента та зберегти їх в папці Мій компьютер\ Диск С\ Папка CrtStore. Обов’язково необхідно завантажити два сертифікати для кожного. При скачуванні рекомендуємо перейменувати файли для керіника на Прізвище Ім’я По-батькові 1 та Прізвище Ім’я По-батькові 2, відповідно. Для сертифікатів печатки: Назва підприємства 1, Назва підприємства 2, відповідно.
  4. Запустити Клієнтське застосування з використанням старого (попереднього) електронного цифрового підпису особи, яка підписуватиме інформацію в СПЕД, або з використанням електронного підпису особи, яка підписуватиме інформацію в СПЕД, іншого емітента, доданого в СПЕД.

    Якщо термін чинності ключа керівника закінчився, необхідно встановити системну дату на комп’ютері не менше ніж за 10 днів до кінця терміну дії старого електронного цифрового підпису керівника, а також запустити програму Користувач АЦСК ІДД ДФС та в меню Параметри виконати команду Перейти в режим в режим off-line (не взаємодіяти з ЦСК). Після входу в СПЕД, замінити системну дату на поточну.

    УВАГА! У разі, якщо старі ключі втрачені або скасовані та у Вас встановлено лише одне підприємство, необхідно повністю перевстановити програму СПЕД, видаливши попередню (у тому числі папку С:\CrtStore та Папку Автор у Program files). При цьому уся інформація про попередні відправлення буде втрачена.

  5. Після входу до СПЕД, відкрити вікно Організації обрати потрібного емітента та обрати команду Редагування.

    В вікні Організація: Редагування завантажити новий сертифікат електронної цифрової печатки з папки CrtStore та погодитися з заповненням даних з сертифікату. При цьому необхідно обрати сертифікат під номером 1 (для цього ми перейменовували їх згідно п.3 Інструкції). Сертифікати під № 2завантажувати в СПЕД не потрібно, вони просто повинні знаходитись у папці CrtStore!

    Змінити найменування емітента (якщо потрібно).

    !!!!ОБОВ’ЯЗКОВО ДУЖЕ ВАЖЛИВО ВКАЗАТИ В ПОЛІ ІДЕНТИФІКАТОР КОД ЗА ЄДРПОУ ЕМІТЕНТА!!!

    Більше нічого не змінювати! Не потрібно додавати сертифікат для шифрування!

  6. Замінити сертифікат керівника. Обрати новий сертифікат електронного цифрового підпису особи, яка підписуватиме інформацію в СПЕД з папки CrtStore, та погодитися з заповненням даних з сертифікату. При цьому необхідно обрати сертифікат під номером 1 (для цього ми перейменовували їх згідно п.3 Інструкції). Сертифікати під № 2завантажувати в СПЕД не потрібно, вони просто повинні знаходитись у папці CrtStore! Налаштування ролі не змінювати!

    У разі виникнення наступної помилки: “Помилка під час завантаження сертифікат: Помилка при спробі побудувати ланцюг сертифікатів для сертифіката користувача.” Необхідно закрити програму СПЕД. Розархівувати файл Data.rar (доступний за цим посиланням) с заміною папки в C:\Program files\АВТОР\СПЕД\Серверне застосування\ (або інший шлях, залежно де встановлено програму).

  7. Закрити клієнтське застосування, відправити на флешку ключ керівника (або вставити диск з ключем керівника), ввести пароль, який був наданий при отриманні ключів (зазвичай його записують на папері, що знаходиться у конверті з диском).

 

 

 

Як використовувати в СПЕД ключі АЦСК «Україна» (ключі для програми M.E.Doc)

Ключі, що видає АЦСК «Україна» (які використовуються в програмі M.E.Doc), не підтримуються в СПЕД в оригинальному форматі, але їх можливо конвертувати в формат, придатний для СПЕД. Для цього потрібно  виконати наступні дії:

  1. Завантажити за посиланням архів з необхідними компонентами та розпакувати його.
  2. Всі файли виду CA-Ukraine-xxxx.cer записати в папку c:\Program Files\Автор\СПЕД\Серверне застосування\Data.
  3. Встановити програму Конвертер ключів з програми установки KeyConverterSetup.exe та запустити її.
  4. В Конвертері ключів вказати файл особистого ключа підпису та пароль ключа підпису (особистий ключ шифрування та пароль ключа шифрування вказувати непотрібно).
    Файл особистого ключа підпису, що видається АЦСК «Україна», має вигляд [код за ЄДРПОУ]-[ІНН керівника]-xxx.ZS2.
    Запустити конвертацію ключа.
    Файл key-6.dat буде збережено в тій же папці, що й вихідний ключ.
    Файл key-6.dat потрібно записати в окрему папку для подальшого використання.
    За необхідності, в конвертованих ключах можливо в подальшому змінити пароль ключа за допомогою програми Користувач АЦСК ІДД ДФС.
  5. Повторити дії, зазначені в пункті 4, для електронної цифрової печатки. Файл печатки має вигляд [код за ЄДРПОУ]-xxx.ZS2.
  6. Завантажити сертифікати керівника та печатки з каталогу сертифікатів http://uakey.com.ua/ua/setificate-one-office/text=3&page=1?lang=ukr#blocy. Для цього, потрібно натиснути на посилання Пошук, зазначити код за ЄДРПОУ та завантажити сертифікати керівника та печатки (зверніть увагу: сертифікат керівника один, а сертифіката підприємства два, вони мають вигляд: crt.) з призначенням Підписання і Шифрування. Завантажені сертифікати треба покласти в папку С:CrtStore і використовувати при встановленні та налаштуванні або заміні сертифікатів в СПЕД.
  7. Встановити програму Користувач АЦСК ІДД ДФС (якщо не встановлена) з програми установки EUInstall.exe.
  8. Запустити програму Користувач АЦСК ІДД ДФС та відкрити вікно Параметри роботи (меню Параметри->Встановити…). Перейти в розділ CMP-сервер та записати в полі DNS ім’я чи IP-адреса сервера значення uakey.com.ua.
    Увага! Після зміни цього параметру, при роботі в СПЕД з ключами, виданими іншими АЦСК може виникати помилка під час перевірки сертификату. Для усунення помилки потрібно буде для кожного такого ключа завантажувати ланцюжок сертифікатів (меню Сертифікати та СВС->Отримати з ЦСК)

Після зазначених дій Ваш СПЕД буде налаштований для роботи з ключами, виданими АЦСК «Україна».

 

 

 

У разі, якщо Ви не знайшли відповідь на Ваше питання у розділі Типові питання роботи програми СПЕД, або щось не зрозуміло — Ви можете звернутися за додатковою консультацію до наших фахівців за телефонами:

  • (061) 222-11-40
  • (061) 222-52-82
  • 066-188-00-33
  • 067-188-00-33.

Звертаємо Вашу увагу на те, що у весняний період подання річної звітності та проведення зборів значно зростає кількість звернень до працівників, відповідальних за допомогу клієнтам по налаштуванню СПЕД та відправлення звітності до НКЦПФР, тому рекомендуємо Вам заздалегідь перевірити працездатність програми, наявності та актуальності ключів, сплати рахунку за програму.