01.01.2019 року набирають чинності нові норми Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок», внесені законом № 2210-VIII від 16.11.2017 року, в частині запровадження нових видів діяльності з надання інформаційних послуг на фондовому ринку, зокрема, діяльності з подання звітності та/або адміністративних даних до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Відповідно до затверджених НКЦПФР змін до Положення про подання адміністративних даних та інформації у вигляді електронних документів до НКЦПФР, затвердженого рішенням від 13.05.2011 №492 (зміни станом на 17.12.2018 знаходяться на реєстрації в Міністерстві юстиції України) та до Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням НКЦПФР від 03.12.2013 №2826 (зміни станом на 17.12.2018 знаходяться на реєстрації в Міністерстві юстиції України), інформація має подаватися до НКЦПФР емітентами цінних паперів самостійно або через особу, яка здійснює діяльність з подання звітності та/або адміністративних даних до НКЦПФР.
На сьогоднішній день існує два програмних продукти для самостійного подання інформації до НКЦПФР: «Система правового електронного документообігу» (далі — СПЕД) та сервіс «Кабінет клієнта» ПАТ «Національний депозитарій України.
Відповідно до змін до Положення про подання адміністративних даних та інформації у вигляді електронних документів НКЦПФР, буде здійснювати підключення програмно-технічних комплексів учасників фондового ринку до програмно-технічного комплексу НКЦПФР відповідно до технічного регламенту, визначеного окремим документом нормативно-технічного характеру.
За наявною у нас інформацією, проект відповідного технічного регламенту встановлюватиме такі технічні вимоги щодо організації підключення до програмно-технічного комплексу НКЦПФР для учасників фондового ринку та осіб, які здійснюватимуть діяльність з подання звітності та/або адміністративних даних до НКЦПФР, яким наразі не відповідає ані СПЕД, ані «Кабінет клієнта» ПАТ «Національний депозитарій України».
Компанії – власників цих програмних продуктів останніми днями розміщено повідомлення на цю тему.
Так, на сторінці Ради учасників Національного депозитарію України у Facebook було повідомлено, що з 01 січня 2019 року подання адміністративних даних та інформації до НКЦПФР через сервіс «Кабінет клієнта» (відомий на ринку як «НДУ-Звіт») буде припинено, бо ПАТ «Національний депозитарій України» на даний час не відповідає вимогам Положення про авторизацію осіб, які мають намір провадити діяльність з надання інформаційних послуг та проходити авторизацію як юридичної особи, які має намір провадити діяльність з подання звітності та/або адміністративних даних до НКЦПФР не планує.
Натомість, за інформацією від власника програмного забезпечення СПЕД, функціонування СПЕД з 1 січня 2019 року відбуватиметься в звичайному режимі, до моменту набрання чинності технічного регламенту, який має затвердити НКЦПФР.
В свою чергу, на сайті Української Асоціації Інвестиційного Бізнесу (УАІБ) було оприлюднено інформацію про направлення Асоціацією листа до НКЦПФР з пропозицією запровадити перехідний період до 1 червня 2019 року. На думку УАІБ це дасть можливість паралельно і безболісно для учасників фондового ринку запустити нову систему подачі звітності та відпрацювати її, а також при цьому уникнути «штучного» порушення строків подачі звітності. Також у листі наголошено, що будь-які зміни щодо подачі звітності потребують додаткового технічного опрацювання в тому числі учасниками ринку, і, відповідно потребують часу.
Таким чином, станом на сьогоднішній день немає чіткого розуміння щодо системи розкриття інформації, яка працюватиме з 1 січня 2019 року. Увесь ринок чекає вирішення цього питання. Ми обов’язково повідомлятимемо Вас про будь-які новини з цього приводу!